Díjazás éve: 2000
gépész- és gazdasági mérnök, szakközgazdász, a Knorr-Bremse Kft. vezérigazgatója
Budapesten született 1949-ben. A Leningrádi Műszaki Egyetem elvégzése után az IKARUS-ban dolgozott. Irányítása alatt valósult meg a vállalat első integrált tervező/gyártó rendszere. 1986-tól az IKARUS műszaki igazgatója. 1990-től az AUTOKONSZERN elnök-vezérigazgatójaként előkészítette a SUZUKI és a kormányzat közötti megállapodásokat. 1991-ben a Magyar Suzuki megalapításakor a cég első elnök-vezérigazgatója. Irányította a 15 milliárd forintos esztergomi beruházást. 1995-től a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója. Irányítása alatt a kecskeméti vállalat megnégyszerezte a termelését. Az elért fejlődést a Knorr Minőségdíj (1997) és a Nemzeti Minőségdíj (1998) is bizonyítja. A cégnél 1995-ben megindult a termékfejlesztés. Mind a pneumatikus fékszelepek, mind az elektronikus vezérlőrendszerek szoftvereinek fejlesztésében elért kiemelkedő eredmények hatására, a Knorr-Bremse 1999-ben Budapesten építette fel (OMFB támogatással) az új Kutató-Fejlesztő Központját, amely az első ilyen létesítmény a Magyarországon letelepült multinacionális cégek között. A Menedzserek Országos Szövetsége, a Magyar Minőség Társaság elnöke, a VOSz társelnöke. A Széchenyi-díj tulajdonosa.
A díjat a járműgyártási technológiai rendszerek fejlesztése, a technológiai folyamatok számító-gépesítése, a közúti járműgyártás struktúraváltási koncepciójának kidolgozása, a hazai személygépkocsi gyártás előkészítése és feltételeinek megteremtése, a hazai járműalkatrész-gyártó háttéripar megszervezése terén elért eredményeiért, a rugalmas automatizálás, a robotosítás, a számítógépes tervezés- és gyártás, az anyagmozgatás fejlesztésének témakörében kifejtett ismeretterjesztő tevékenységéért kapta.