Díj

Dr. Kisbán Sándor

Építőmérnök, a CÉH Zrt. híd szakági főmérnöke

A díjat az első magyarországi ferdekábeles Duna-híd, nevezetesen a Megyeri-híd tervezése, méretezése, optimális kialakítása és megvalósítása során nyújtott kiemelkedően innovatív tevékenységéért, számos új szerkezeti megoldás kimagasló színvonalú kidolgozásáért és sikeres megvalósításáért, a magyar hídépítő szakma nemzetközi elismertségének növeléséért, környezetvédelmi szempontú közlekedésfejlesztési tevékenységéért kapta.

1949-ben született Szegeden. 1973-ban a Budapesti Műszaki Egyetemen diplomázott, okleveles híd- és szerkezetépítő mérnök. 1975-től az Uvaterv Hídiroda nagyfesztávú acélszerkezeti hídosztályának tervező, majd vezető tervező mérnöke. 1986-ban a BME Acélszerkezeti Tanszékén Dr. tech. címet szerzett ferdekábeles hídszerkezetek témakörben. Jelenleg a CÉH Zrt. hídszakági főmérnöke. A hídépítés témakörében számos szakcikk szerzője, szakmai konferenciák rendszeres előadója. Jelentősebb hídtervezések, melyekben részt vett: szegedi Bertalan Tisza-híd, újvidéki ferdekábeles Duna-híd, tiszapalkonyai közúti Tisza-híd. 2002-től bekapcsolódott az M0 Megyeri Duna-híd tervezési munkáiba. Irányításával, aktív tervezői és fejlesztői munkájával készültek el a magyarországi első Ferdekábeles Nagy Duna-ág híd hazánkban eddig még nem alkalmazott szerkezeti kialakításai, statikai és dinamikai számításai, a 100 m magas vasbeton pilonszerkezetek, a híd szabadszerelése, a ferdekábelek feszítése és végső beszabályzása. Számos autópályahíd tervezője. Nevéhez fűződik az M0 autóút Keleti szektor több hídja, az M31 autópálya és az M6 autópálya Szekszárd – Bóly szakaszának több völgyhídja.

Feliratkozás a legutóbbi változások RSS listájára Az oldal DokuWiki motorra épül Üzenet az adminisztrátornak