Roma származású és/vagy hátrányos helyzetű gyermekek oktatásának támogatására létrehozandó alapítvány.
Környezettanulmány a Hejőkeresztúri Általános Iskoláról, készítette Ács Tünde Fatima kulturális antropológus: kornyezettanulmany_hejokeresztur_acs_tunde_fatima.doc
Kovácsné Dr. Nagy Emese, a Hejőkeresztúri Általános Iskola igazgatónője
Dr. Gyarmathy Éva, az MTA Pszichológiai Kutatóintézet, tudományos főmunkatársa
Dr. Horváth Géza, tanszékvezető a veszprémi Pannon Egyetemen (Vegyipari Műveleti Intézeti Tanszék), a Hátrányos Helyzetű Gyermekek Oktatásáért Alapítvány kuratóriumi tagja
Kovácsné Dr. Nagy Emese ízelítőt adott a Komplex Instrukciós Programból, melyet sikeresen alkalmaznak a Hejőkeresztúri Általános Iskolában. A program akkreditált keretek között jelen van a pedagógusok továbbképzésében. (Az előadáshoz tartozó dokumentációt az alábbi fájlokban találják.)
Dr. Gyarmathy Éva a tehetséges és a hátrányos helyzetű gyerekek képességfejlesztésének az elméleti hátterét világította meg. Felhívta a figyelmet a jelenlegi iskolai elvárások egyoldalúságára, és a tanárok szemléletváltását célzó továbbképzések nehézségére.
Dr. Horváth Géza elmesélte az általa koordinált alapítvány létrejöttének történetét, és bemutatta az alapítvány működését.
A létrehozandó programról először Kürti Sándort ismertette az elképzeléseit, majd a jelenlévők mondták el a véleményüket.
A tagok arra a megállapodásra jutottak, hogy Kürti Sándor bízzák meg az „üzleti terv” megírására. Nagy Emesét és Gyarmathy Évát felkérték, hogy állítsák össze a szakmai tervet, Ács Tündét pedig a teendők koordinálására, a tagok közötti kommunikáció elősegítésére.
További témák, kérdések:
Felmerült gondolatok:
A megindult klubéletet tartsuk meg, az alapítvány létrejötte ne okozzon szakadást a klubban, ne csak ez legyen a téma, maradjanak meg a klubestek, a tagok számára „otthonosabb” témákkal is foglalkozzunk.
A jegyzetet készítette: Ács Tünde Fatima klubtitkár