======Látogatás a Budapest School XIII. kerület, Pozsonyi úti iskolájában====== **Az est házigazdája** a GDDK vezetőségének tagja, **Ilinyi János** volt. Dr. Darvas Ferenc klubelnök köszöntötte a vendégeket. Az első előadó **Dobos Orsolya**, az Alapítványi és Magániskolák Egyesülete, Alternatív Tagozatának vezetője, az Eszterházy Károly Egyetem ösztöndíjas neveléstudományi doktorandusza a //magyarországi alternatív iskolákról és tapasztalataikról// tartott előadást. Kifejtette, hogy az elmúlt években igen nagy az érdeklődés a hagyományos tömegoktatástól eltérően dolgozó iskolák és iskolajellegű csoportok iránt. Bemutatta, milyen alternatív iskolák működnek Magyarországon; összehasonlította a kilencvenes években lezajlott és a napjainkban zajló iskolaalapítási hullámokat; valamint kitért a közel harminc éve működő alternatív iskolák tapasztalataira. **Halácsy Péter**, a BudapestSchool vezérigazgatója és a Prezi társalapítójának előadás címe: //„Mérnökként iskolát?”// Előadását rögtön egy másik kérdéssel indította: Mi van, ha fogunk egy csapatnyi gyereket, néhány felnőttet és iskolásat kezdünk játszani velük, ahol a cél az, hogy a gyerekek minél többet tanuljanak? Elmondta, hogy a nulláról kezdték a tervezést, túl a lean forradalmon, túl a pozitív pszichológia áttörésén, már azt is értik, hogy a mass customazation hogyan tud egyénre szabott eredményt adni hatékonyan. **Dr. habil. K. Nagy Emese**, egyetemi docens, dékán EKE-PK, a KIP Hálózat szakmai vezetője a //KIP Program és hálózat előrelépéseiről// tartott beszámolót. A Komplex Instrukciós Program (KIP) 2000-ben került bevezetésre a hejőkeresztúri iskolában. A módszer disszeminációja a Gábor Dénes-díjazottak Klubjának támogatásával kezdődött meg 2009-ben. Jelenleg közel száz iskolát tömörítünk a KIP hálózatba, de emellett további száz olyan iskola is működik, amelyet európai projektek keretében a hálózatunk képzői és mentorai készítettek fel metódus az alkalmazására. A KIP terjed, sikeres, de továbbra is célunk a minőség elérése és megőrzése. **Dr. Bojár Gábor** a Graphisoft CAD-szoftverfejlesztő cég és a budapesti Aquincum Institute of Technology magánegyetem alapítójának előadás címe //„Eladni hűtőszekrényt eszkimóknak?”// sokak érdeklődését felkeltette. Előadásában feltette a kérdést, hogy el lehet-e adni a magyar informatikai felsőoktatást az USA legjobb egyetemeinek? A válasz pedig egyértelműen igen. A magyar matematika oktatás híre a világban sokkal jobb, mint azt a közvélemény tudja, és ez a harmadik informatikai forradalomban óriási érték. Erről is szól az AIT-Budapest programja, melyre a legjobb észak-amerikai egyetemek küldik rendszeresen informatika szakos hallgatóikat féléves részképzésre Budapestre. Bemutatta a programot és annak fő üzenetét. **Bacsó Gábor** a mentorprogram szakmai felelőse (Kesztyűgyár Közösségi Ház), a nyolcadik kerületben zajló //"általános iskolai szegráció és "elcigányosodás" folyamatáról// számolt be , mint a központosított nevelési rendszer okszerű következménye. Beszélt az etnikai sajátosságok lényegi kezeléséről, mint tanulási diverzifikáció záloga, illetve a szociális ellátórendszer és az iskolarendszerek kapcsolatának anomáliáiról. Darvas Ferenc klubelnök zárja az estet.